دانلود تحقیق عملکرد شغلی با فرمت ورد

دانلود تحقیق عملکرد شغلی با فرمت ورد

رفتن به سايت اصلي

هدف از این تحقیق بررسی عملکرد شغلی با فرمت docx در قالب 59 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
 

 


فهرست مطالب
عملکرد شغلی
2-2 عملکرد: مفاهیم و ابعاد24
2-3 عملکرد شغلی25
2-4عوامل موثر بر عملکرد شغلی27
2-4-1عوامل شخصیتی28
2-4-2 عوامل سازمانی34
2-7فرهنگ65
2-7-1 فرهنگ سازمانی66
2-7-2 فرهنگ و اثر بخشی سازمانی67
2-8 پیشینه پژوهش67
2-8-1 پیشینه پژوهش در داخل کشور67
2-8-2 پیشینه پژوهش در خارج از کشور72
2-9 جمع بندی83
 

 


نظام مديريت سنتي، منابع فيزيكي، سرمايه و منابع انساني را به عنوان سه منبع اصلي براي عملكرد مطلوب در سازمان لازم مي‌داند. با رشد فناوري از يك سو و خارج شدن فرايندهاي سازماني ازحالت ايستا از سوي ديگر، سازمان‌ها نيازمند بازنگري مجدد در عملكرد خود هستند تا با ايجاد زمينه‌هاي مساعد بتوانند به رشد و پويايي لازم براي تطبيق با تغييرات فناوري و محيطي نايل آيند (صرافي‌زاده، 1383). 

 


عملکرد سازمانی، مفهوم مهمی در تحقیقات تجربی درمورد سیاست کسب‌و‌کار است. عملکرد در هر سازمانی تعریف خاص خود را دارد. در سازمان دولتی، هدف عملکرد سازمان، ارائه خدمات بهتر و افزایش رفاه و ثروت عمومی جامعه می‌باشد. اما در شرکت‌های تولیدی شاخص عملکرد، علاوه بر رضایت مشتریان سازمان و حفظ منافع جامعه، سود و رضایت سهام‌داران و کارکنان سازمان نیز می‌باشد. 

 


رابینز (2005)، عملکرد را اندازه گیری نتایج و بررسی این ‌مورد می‌داند که آیا کار به خوبی انجام شده است یا خیر. عملکرد واژه‌ای است که هم مفهوم تلاش برای انجام کار و هم نتیجه کار را در برمی گیرد (یمنی، ١٣٧٣). عملکرد مجموعه فعالیت‌هایی است که به طورمعمول بخشی از شغل و وظایف فرد است و باید آن را انجام دهد (ذاکرفرد، ١٣٨٨). 

 

 

توان و تمایل افراد به عنوان عوامل اساسی موثر در عملکرد و بهره‌وري آن‌ها معرفی شده‌اند. یعنی فرد تا چه اندازه توان (دانش، مهارت، تجربه و شایستگی) انجام کار‌ها را داشته و تا چه اندازه‌اي تمایل، انگیزه، علاقه، تعهد و اعتماد به انجام کار دارد (قلی پور، 1386).

 

 

در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، به عملکرد شغلی به عنوان یکی از متغیرهای مهم بهره‌وری توجه زیادی می‌شود. روان‌شناسان عمكرد شغلي را محصول رفتارهاي انساني مي‌دانند و معتقدند انگيزه‌ها و نيازها، در عملكرد افراد و در نهايت رشد و توسعة اقتصادي تأثير دارند (forss & foy, 2001). سیستانی (1380)، عملکرد شغلی را کارایی و اثربخشی در وظایف محوله می‌داند. در این تعریف کارایی به معنای نسبت بازده به‌دست آمده به منابع به کار رفته و اثربخشی به معنای میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده می‌باشد.

 

 

عملکرد شغلی اثربخشی رفتارهای فردی در دستیابی به اهداف سازمانی است (Motowidlo, 2003). عملکرد شغلی به عنوان یک متغیر چند بعدی تعریف می‌شود که نشان‌دهنده چگونگی عملکرد کارکنان، میزان ابتکار عمل و تدابیر حل مسئله و راه‌های استفاده از منابع موجود و همچنین استفاده از زمان و انرژی در انجام وظایف شغلی می‌باشد.